ZARZĄDZANIE STRESEM

jak redukować stres i zarządzać emocjami w sytuacjach stresowych

CEL SZKOLENIA:

Szkolenie to praktyczny warsztat, który wyposaży uczestników w użyteczne narzędzia pozwalające na radzenie sobie ze stresem oraz wzmacnianie swojej odporności na presję i wyzwania.

Uczestnicy poznają aktualną wiedzę na temat samokontroli emocjonalnej i nauczą się zarządzać swoimi emocjami.

Dowiedzą się jakie są mechanizmy powstawania stresu oraz nauczą się rozpoznawać jego źródła i objawy.

Otrzymają zestaw przydatnych technik redukcji stresu, ale też poznają sposoby na wykorzystanie energii stresu. Dowiedzą się, jak dbać o well-being, zarządzać energią i odnawiać jej zasoby fizyczne, emocjonalne i mentalne.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

Poznają strategie radzenia sobie ze stresem i zarządzania emocjami

Przećwiczą techniki redukcji stresu i napięcia oraz metody budowania długotrwałej odporności na stres

Zdobędą wiedzę na temat samokontroli emocjonalnej i nauczą się, jak z niej korzystać
Nauczą się jak zmieniać stany emocjonalne poprzez zmianę swojego sposobu myślenia i nastawienia
Dowiedzą się, jak budować swoją odporność psychiczną na presję, stres i wyzwania, dystans psychiczny i jak “impregnować” się na stres
Dowiedzą się jak zarządzać energią zgodnie z modelem zarządzania energią

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Czym jest stres - zrozumienie stresu
  • Czym się stresujemy -rodzaje współczesnych stresorów – model obszarów czynników stresotwórczych
  • Reakcja stresowa naszego mózgu – jak przebiega
  • Niepożądane konsekwencje stresu
  • Identyfikacja głównych osobistych czynników wywołujących stres i rozpoznawanie wzorca reagowania na stres
  • Mity na temat stresu
  • Wyniki najnowszych badań naukowych na temat stresu – zmiana podejścia
2. Budowanie odporności na stres
  • Odporność psychiczna jako wielka zdolność do radzenia sobie z czynnikami stresu i presji
  • Jak być odpornym na stres i nim skutecznie zarządzać?
  • Omówienie komponentów odporności psychicznej – naukowy model”4C” – jak możemy wzmocnić słabsze obszary naszej odporności poprzez pracę nad tymi komponentami
  • Typy reakcji na stres- jak wybrać tę korzystną – zmiana nastawienia do stresu
3. Zarządzanie emocjami i stresem - jak zmieniać stany emocjonalne i obniżać poziom stresu
  • Identyfikacja osobistych nawykowych strategii reakcji emocjonalnych
  • Jak panować nad emocjami – metody wzmacniania samokontroli emocjonalnej – model ABCD i technika SBNRR
  • Postrzeganie rzeczywistości jako źródło powstawania emocji i stresu
  • Ćwiczenie zmiany ograniczających przekonań za pomocą metody ABCD
  • Koncentrowanie się na aspektach, które można kontrolować, zamiast na tych, którymi sterować się nie da
4. Obniżanie poziomu stresu i napięcia poprzez pracę z ciałem i umysłem
  • Niedobory składników odżywczych a stres – co lubi jeść układ nerwowy
  • Jak ruch wzmacnia odporność na stres – systematyczna aktywność fizyczna jako skuteczny pogromca stresu – ćwiczenia redukujące stres
  • Świadomy oddech- techniki oddychania pozwalające przezwyciężyć stres
  • Techniki błyskawicznej redukcji poziomu stresu i napięcia: wizualizacja, trening Jacobsona, trening autogenny Schultza
  • Techniki mindfulness
  • Zdrowe metody na relaksację i odstresowanie się
5. Zarządzanie energią i budowanie well-being
  • 4 źródła energii: jak regenerować siły i odzyskiwać energię życiową
  • Well-being w organizacji: sposoby dbania o ciało, umysł, emocje, wsparcie społeczne oraz poczucie sensu i skuteczności
  • W poszukiwaniu równowagi – wpływ stylu życia na budowanie energii: odpoczynek i sen, ćwiczenia fizyczne, ćwiczenia oddechowe.
  • Metody wzmacniania pozytywnych emocji
  • Plan zarządzania energią i stylem życia
6. Strategia na zbudowanie nowych nawyków
  • Mechanizm działania nawyków behawioralnych, myślowych i emocjonalnych – elementy Pętli Nawyku
  • Identyfikacja kluczowych nawyków wpływających na efektywność i dobre samopoczucie
  • Skuteczne sposoby na zmianę nawyków: Monitoring Zmiany Nawyków, Technika Implementacji Intencji – techniki zwiększające prawdopodobieństwo trwałej zmiany
  • Mój osobisty plan działania: Co zacznę robić? Co przestanę robić?  Jaki będzie pierwszy krok?

METODY SZKOLENIOWE:

  • Praca w grupach
  • Burza mózgów i mind-mapping
  • Dyskusje
  • Kwestionariusze
  • Narzędzia coachingowe
  • Mini projekty
  • Gra szkoleniowa
  • Analiza fragmentów filmów video
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Studium przypadków

CO OTRZYMASZ:

podręcznik Mental Gym z odpowiednimi narzędziami

szkolenie poprowadzone przez eksperta i doświadczonego trenera

certyfikat ukończenia szkolenia

follow-up – 30 dni mentoringu

Zorganizuj to szkolenie dla Twojego zespołu

Top