KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE

Jak tworzyć klimat współpracy i współdziałania

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia będzie wykształcenie proaktywnych postaw, nabycie praktycznych umiejętności związanych z budowaniem zespołu oraz przećwiczenie kluczowych elementów komunikacji interpersonalnej wpływających na efekty i jakość codziennej pracy.

Uczestnicy otrzymają narzędzia pozwalające na skuteczne budowanie zespołu, integrację ludzi, którzy go tworzą, a także wzajemną współpracę pomiędzy nimi. Uczestnicy na szkoleniu poznają metody pracy zespołowej i korzyści z niej wynikające. Nauczą się jasnego konstruowania wartości zespołu oraz stosowania odpowiedniej komunikacji w zespole.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

Zintegrują się i zbudują ducha zespołowości

Udoskonalą umiejętności związanych z komunikacją interpersonalną w relacjach zawodowych.

Rozwiną poczucie odpowiedzialności za realizację wspólnego celu.

Zwiększą uczucie solidarności i uświadomienie własnego wkładu w rozwój i funkcjonowanie zespołu.

Będą świadomi pozytywów pracy zespołowej.

Zintegrują wartości zespołowe oraz zwiększą akceptację i zrozumienie różnorodności zespołu

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Jak zbudować zgrany i efektywny zespół?
  • Jak tworzyć zgrany i efektywny zespół – rola i znaczenie współpracy w zespole
  • Jak zbudować świadomość ważności współpracy między ludźmi w organizacji
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i budowanie poczucia pracy na wspólny cel
  • Analiza problemów pojawiających się podczas pracy zespołowej – co utrudnia współpracę w zespole – 5 dysfunkcji w zespole Patricka Lencioniego
  • Co buduje współpracę w zespole? Jak tworzyć silny i zgrany zespół?

 

2. Empatia w relacjach, w praktyce
  • Spojrzeć na sprawę z drugiej strony – ćwiczenie empatii, przyjmowania perspektywy i rozpoznawania potrzeb swoich i innych ludzi
  • Rodzaje typów osobowości i stylów działania – jak zrozumieć siebie oraz porozumieć się z tymi, których nie możesz zrozumieć – świadomość własnego stylu zachowania
  • Akceptacja różnorodności –wzajemny szacunek, akceptacja, zrozumienie
  • Jak słuchać innych i jak odpowiadać – empatyczny odbiór i nadanie komunikatu
  • Zrozumienie i ciekawość tego, co się dzieje z drugim człowiekiem, bez próby osądzania, diagnozowania czy krytykowania jego zachowań czy komunikatów
3. Właściwa komunikacja wspierająca współpracę
  • Style zachowań-świadomość własnego stylu komunikacji z pozostałymi członkami zespołu
  • Różnice w pracy zespołowej -znaczenie wzajemnego wsparcia i korzystania z własnych doświadczeń związanych z różnorodnością pracy i celami zawodowymi
  • Styl komunikacji, który blokuje współpracę versus styl, który ją buduje („ język szakala” i” język żyrafy” wg Marshala Rosenberga
  • Zauważone potrzeby i uczucia innych – jak je rozpoznać, usłyszeć i uszanować, by prowadzić do skutecznej współpracy i komunikacji
  • Wyrażanie uczuć i emocji poprzez branie za nie odpowiedzialności
  • Znaczenie udzielania informacji zwrotnej w komunikacji
  • Wyrażanie próśb o konkretne działanie w sposób odpowiedzialny i skuteczny
4. Konstruowanie wartości zespołu
  • Budowanie poczucia wspólnoty grupowej
  • Kształtowanie pozytywnych interakcji grupowych.
  • Konstruowanie wspólnych wartości zespołowych i ich integracja z poszczególnymi członkami zespołu
  • Otwarcie się na cele i potrzeby innych – budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa
  • Zwiększanie uczucia solidarności, uświadomienie własnego wkładu w rozwój i funkcjonowanie zespołów
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i budowanie poczucia pracy na wspólny cel
5. Reguły wspierającego się i silnie działającego zespołu
  • Cechy efektywnych i silnych zespołów – na podstawie badań
  • Budowanie pozytywnych emocji poprzez docenianie siebie i innych
  • Tworzenie kultury wzajemnej pomocy i wsparcia
  • Job crafting – oddolne wprowadzanie zmian w swojej pracy, przy wykorzystaniu zasobów takich jak mocne strony, wartości oraz relacje
  • Wzmacnianie odporności i siły zespołu ( w oparciu o model MTQ48)  – typowe działania i zasady wzmacniające odporność psychiczną grupy i pracę zespołu

METODY SZKOLENIOWE:

 

  • Praca w grupach
  • Burza mózgów i mind-mapping
  • Dyskusje
  • Kwestionariusze
  • Narzędzia coachingowe
  • Mini projekty
  • Gra szkoleniowa
  • Analiza fragmentów filmów video
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Studium przypadków

CO OTRZYMASZ:

 

podręcznik Mental Gym z odpowiednimi narzędziami

szkolenie poprowadzone przez eksperta i doświadczonego trenera

certyfikat ukończenia szkolenia

follow-up – 30 dni mentoringu

Zorganizuj to szkolenie dla Twojego zespołu

Top