ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA HANDLOWCA
Jak wzmocnić odporność i determinację w sprzedaży

CEL SZKOLENIA

W handlu możemy wpaść w spiralę niepowodzeń i odrzucania. Presja, poczucie winy, zwątpienie w siebie i strach w krótkim czasie potrafią całkowicie wyeliminować takiego handlowca z gry. Spora część handlowców jest podatna na syndrom „narażenia”- na presję, na odmowę, na demotywację i frustrację. Warto wiedzieć jak przed tym syndromem się „ziampregnować”. Większość z nas potrzebuje minimalnego poziomu wdzięczności i pochwał- wtedy czujemy się akceptowani. Znaleźć akceptację w zawodzie, w którym tak często spotykamy się z odrzuceniem może stanowić jednak duży problem.

Najnowsze badania nad siłą i odpornością psychiczną oraz jej zastosowaniem w biznesie wykazują, że siła i odporność psychiczna handlowca mogą mieć wpływ na uzyskiwane przez niego wyniki sprzedażowe .Większość szkoleń sprzedażowych nie porusza takich zagadnień jak samoświadomość w sprzedaży.

Celem szkolenia jest wzmocnienie odporności na porażki i niepowodzenia oraz trudności a także wzmocnienie wytrwałości w dążeniu do celu.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

Wzrost pewności siebie i efektywnych zachowań w sprzedaży
Zwiększenie skuteczności w zakresie budowania interakcji sprzedażowych z klientami
Umiejętne zarządzanie procesem sprzedaży przy uwzględnieniu emocji własnych i swoich klientów
Wykorzystanie w praktyce nowoczesnej wiedzy opartej na emocjonomice
Budowanie wizerunku profesjonalnego partnera w długotrwałych relacjach z klientem
Wzrost odporności i wytrwałości sprzedażowej
Umiejętność radzenia sobie z odmową klienta i niepowodzeniami w sprzedaży.
Mobilizowanie się wobec wyzwań
Wzmocnienie autodeterminacji
Odporność na porażki
Radzenie sobie z krytyką i trudnymi emocjami ze strony klientów

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Odporność psychiczna w sprzedaży a efektywność-jak jedna wpływa na drugą?
  • „Zaimpregnowany” handlowiec, czym jest odporność w sprzedaży i dlaczego jest potrzebna?
  • Syndrom „narażenia”- na presję, na odmowę, na demotywację i frustrację –jak z nim walczyć?
  • Odporność jako kluczowy czynnik efektywności handlowców.
  • Jakie są korzyści ze wzmocnionej siły i odporności?
2. Porażki i niepowodzenia w sprzedaży- jak się nimi nie zniechęcać?
  • Dlaczego sprzedawcy ponoszą porażki i co można z tym zrobić?
  • Pozytywna porażka, czyli czego możesz się nauczyć dzięki porażkom?
  • Jak konfrontować się z niepowodzeniem? Jak przestać obawiać się „NIE” od klienta?
  • Jak traktować odmowę klienta, by nie oddziaływała na osobistą skuteczność handlowca?
  • Jak się „zaimpregnować” i zachowywać dystans psychiczny?
3. Wyzwania, trudności i blokady w sprzedaży – jak sobie z nimi radzić?
  • Blokady zewnętrzne -Jak reagować na wyzwania, zmiany, stres, presję i trudności?
  • Blokady wewnętrzne – pokonywanie wewnętrznych oporów.
  • Jak przełamywać ograniczające przekonania, a wzmocnić te mobilizujące i motywujące do działania oraz pro aktywności?
  • Opanowanie umiejętności identyfikacji oraz zmiany negatywnych myśli automatycznych i przekonań.
  • Jak poradzić sobie z wymówkami i zniechęceniem?
4. Wytrwałość i zaangażowanie kluczem do sukcesu?
  • Nawyki i samodyscyplina w sprzedaży
  • Złe nawyki sprzedażowe – jak je wyeliminować?
  • Jak budować efektywne zachowania sprzedażowe?
  • Jak wzmocnić samodyscyplinę, by wytrwale i z determinacją dążyć do celu?
  • Wytrwałość i odporność psychiczna kluczem do nie poddawania się przy pierwszej przeszkodzie i osiągania zamierzonych celów.
  • Jak budować wytrwałość i siłę w dążeniu do osiągnięcia celów?
5. Zrozumienie modelu odporności w sprzedaży- koncepcja 4 C
  • Model 4C, czyli jakie cztery elementy determinują Odporność Psychiczną?
  • Kontrola (Control)
  • Zaangażowanie (Commitment)
  • Wyzwanie (Challenge)
  • Pewność siebie (Confidence)
  • Omówienie komponentów odporności psychicznej: zdolność kontrolowania swoich emocji, wzbudzenia w sobie zaangażowania, pewność siebie, odporność, samodyscyplina, wytrwałość i dobre nawyki.
6. Odporność psychiczna i sposoby jej pomiaru.
  • Omówienie wyników pomiaru odporności psychicznej na podstawie wypełnionego kwestionariusza MTQ48 – uznanego na świecie narzędzia do mierzenia siły i odporności, wykorzystywanego w biznesie.
  • Poznanie swoich zasobów: silnych i słabych stron oraz metod pracy z nimi – jak obrócić swoje „słabe” strony na swoją korzyść?
7. Pewność siebie i samoocena w sprzedaży
  • Poczucie własnej wartości i pewności siebie jako strategia budowanie profesjonalnej postawy.
  • Dlaczego różnica między tożsamością w sprzedaży a rolą ma tak ogromne znaczenie?
  • Jak wykorzystywać swoje mocne strony w procesie sprzedażowym?
8. Umysł zwycięzcy- techniki i narzędzia mentalne do pracy z własną determinacją
  • Siła i odporność jako umiejętność zarządzania sobą – jak ją doskonalić i rozwijać?
  • Jak indywidualne nastawienie determinuje nasze zachowanie?
  • Jak myślisz- tak działasz- praktyczny model naukowy A-B-C-D do pracy z własnym nastawieniem
  • Metody pracy z własnym oporem, z blokującymi myślami.
  • Narzędzia i techniki treningu mentalnego dla handlowców.
9. Odporność psychiczna i wytrwałości w sprzedaży – strategia na zbudowanie odporności – praktyczny trening mentalny
  • Przygotowanie mentalne i trening mentalny handlowca, dlaczego jest niezbędny w tym zawodzie i jak go umiejętnie wdrożyć?
  • W jaki sposób wyznaczać cele i mobilizować się do działania?
  • Narzędzia w treningu mentalnym – zbiór technik i narzędzi w skutecznej automomotywacji.
  • Mój osobisty plan działania: Co zacznę robić? Co przestanę robić? Jaki będzie pierwszy krok?
  • Wdrożenie mentalnego planu treningowego w codzienność

METODY SZKOLENIOWE:

  • Praca w grupach
  • Burza mózgów
  • Kwestionariusze
  • Narzędzia coachingowe
  • Mini projekty
  • Dyskusje
  • Analiza fragmentów filmów video
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Studium przypadków

CO OTRZYMASZ:

  • materiały do pracy – podręcznik Mental Gym z odpowiednimi narzędziami
  • szkolenie poprowadzone przez eksperta i doświadczonego trenera
  • przeprowadzenie szkolenia przez licencjonowanego konsultanta Mental Toughness (MTQ48)
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • follow – up – kontakt z trenerem przez 30 dni po zakończeniu szkolenia (mentoring)

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

  • do uzgodnienia

Zapewniamy kompetentną obsługę. Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego.

Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie.

Zorganizuj to szkolenie dla Twojego zespołu

Top