Inteligencja emocjonalna w sprzedaży

Inteligencja emocjonalna w sprzedaży
Jak skutecznie wpływać na emocje swoich klientów i zwiększyć sprzedaż swoich usług

CEL SZKOLENIA:

 

Sprzedaż jest kluczowym procesem dla każdej organizacji biznesowej, natomiast jego najważniejszym czynnikiem jest zawsze czynnik ludzki, ponieważ to handlowiec sprzedaje produkt/usługę. Większość decyzji podejmujemy pod wpływem emocji, dlatego umiejętność wpływania na emocje swoje i innych to dziś wymóg i podstawa w skutecznej sprzedaży. To czy handlowiec wykorzystuje inteligencję sprzedażową decyduje głównie o jego skuteczności. Inteligencja sprzedażowa to zdolność efektywnego wpływania na zachowanie swoje i klientów w procesie sprzedażowym. Jeśli chcemy podnieść efektywność sprzedaży, wyżej wymienione kompetencje okażą się fundamentalnym czynnikiem, niezbędnym do zbudowania przewagi rynkowej. Podczas warsztatu bazujemy głównie na zasadach emocjonomiki, nowoczesnej wiedzy, w jaki sposób emocje mogą posłużyć osiągnięciu sukcesu w biznesie i sprzedaży.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

 

  • Wzrost pewności siebie i efektywnych zachowań w sprzedaży
  • Zwiększenie skuteczności w zakresie budowania interakcji sprzedażowych z klientami
  • Umiejętne zarządzanie procesem sprzedaży przy uwzględnieniu emocji własnych i swoich klientów
  • Wykorzystanie w praktyce nowoczesnej wiedzy opartej na emocjonomice
  • Budowanie wizerunku profesjonalnego partnera w długotrwałych relacjach z klientem
  • Wzrost odporności i wytrwałości sprzedażowej
  • Umiejętność radzenia sobie z odmową klienta i niepowodzeniami w sprzedaży.

Chcesz wiedzieć więcej na temat tego szkolenia? Skontaktuj się z nami:

kontakt@mentalgym.pl
504 187 567
660 446 583

PODOBNE SZKOLENIA

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Inteligencja emocjonalna w sprzedaży
  • Wprowadzenie do EQ, Inteligencji Emocjonalnej
  • Kluczowe kompetencje sprzedażowe, które powinien posiadać handlowiec, by być efektywnym
  • Jak nauczyć się inteligencji sprzedażowej i umiejętnie wykorzystywać ją w swoim zawodzie
  • Typologia osobistych kompetencji sprzedażowych
  • Typologia społecznych kompetencji sprzedażowych
2. Samoświadomość i samoocena w sprzedaży
  • Przygotowanie mentalne i trening mentalny handlowca, dlaczego jest niezbędny w tym zawodzie i jak go umiejętnie wdrożyć
  • Jak poradzić sobie z wymówkami i skutecznie pokonać ograniczające przekonania mentalne
  • Różnica między tożsamością w sprzedaży a rolą
  • Poczucie własnej wartości i pewności siebie jako strategia budowanie postawy asertywnej
  • Jak wykorzystywać swoje mocnej strony w procesie sprzedażowym
  • W jaki sposób wyznaczać cele i mobilizować się do działania
3. Nawyki i samodyscyplina w sprzedaży
  • Złe nawyki sprzedażowe – jak je wyeliminować
  • Jak budować efektywne zachowania
  • Jak wzmocnienie samodyscyplinę, by wytrwale i z determinacją dążyć do celu
4. Odporność sprzedażowa
  • Porażki i niepowodzenia w sprzedaży – jak się nimi nie zniechęcać
  • Dystans i samoobrona emocjonalna w kontakcie z trudnym klientem
  • Jak poradzić sobie ze stresem, obawą, frustracją, zniechęceniem
  • Jak traktować odmowę klienta, by nie oddziaływała na osobistą skuteczność handlowca
5. Kompetencje sprzedażowe
  • W jaki sposób budować interakcji sprzedażowe na podstawie zasad emocjonomiki
  • Emocje i ekonomia – jaką rolę pełnią emocje w biznesie
  • Sprzedaż jako transfer emocji – jak go wykorzystać w procesie sprzedaży
6. Proces sprzedażowy a proces zakupowy-znaczące różnice
  • Rozmowa sprzedażowa z punktu widzenia klienta – obiekcje i obawy
  • Rozmowa sprzedażowa z punktu widzenia doradcy – obawy oraz obszary negatywnych emocji
  • Jak wzbudzać kluczowe emocje w kontakcie z klientem
  • 4 reguły emocjonalne, które mają ogromne znaczenie w procesie zakupowym
  • Nawiązywanie kontaktu, logiczna i empatyczna forma przekazu
7. Kto pyta ma przewagę - rola pytań w budowaniu emocjonalnej więzi z klientem
  • Klienci lubią kupować, nie lubią jak się im sprzedaje – w jaki sposób pomóc kupić nasz produkt klientowi
  • Rolę pytań w budowaniu emocjonalnej więzi z klientem
  • Jak wejść na nowy poziom rozumienia klienta – jak rozwijać swój produkt w oparciu o wartości jakich klient aktualnie potrzebuje
  • W jaki sposób zauważać i rozumieć potrzeby klienta oraz szybciej na nie reagować
  • Jak skutecznie zarządzać relacjami oraz emocjami w obszarze sprzedaży

METODY SZKOLENIOWE:

  • Praca w grupach
  • Burza mózgów
  • Kwestionariusze
  • Narzędzia coachingowe
  • Mini projekty
  • Dyskusje
  • Analiza fragmentów filmów video
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Studium przypadków

CO OTRZYMASZ:

  • materiały do pracy – podręcznik Mental Gym z odpowiednimi narzędziami
  • szkolenie poprowadzone przez eksperta i doświadczonego trenera
  • przeprowadzenie szkolenia przez licencjonowanego konsultanta Mental Toughness (MTQ48)
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • follow – up – kontakt z trenerem przez 30 dni po zakończeniu szkolenia (mentoring)

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

  • do uzgodnienia

Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę.  Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego. Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:

Małgorzata Henke

Katarzyna Ujek

Zorganizuj to szkolenie dla Twojego zespołu