Inteligencja emocjonalna w biznesie

Inteligencja emocjonalna w biznesie

jak skutecznie zarządzać emocjami własnymi i innych osób w sytuacjach zawodowych

CEL SZKOLENIA:

 

Zarządzanie emocjami w biznesie stają się dziś wymogiem i kluczową kompetencją XXI wieku. Umiejętność świadomego zarządzania własnymi stanami emocjonalnymi, przekłada się na oddziaływanie na swoich kolegów oraz pracowników. Fundamentem umiejętnego zarządzania sobą i innymi są wysoce rozwinięte kompetencje emocjonalne. Inteligencja emocjonalna to zdolność rozpoznawania uczuć własnych i uczuć innych osób, zdolności motywowania sie i kierowania emocjami, zarówno własnymi, jak i osób znaczących. Jest to zdolność do panowania nad emocjami i ich wykorzystywanie do osiągania celów. Szkolenie koncentruje się na racjonalnych metodach zarządzania emocjami własnymi i innych osób w sytuacjach zawodowych.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

  • Uświadomią sobie oddziaływanie własnych emocji na emocje swoich pracowników, klientów, kontrahentów
  • Zdobędą wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej
  • Nabędą umiejętności rozróżniania i nazywania uczuć własnych i innych osób
  • Rozwiną zdolności rozumienia i przewidywania własnej reakcji w różnych sytuacjach
  • Przetrenują wykrywanie wzorców myślowych powodujących powstawanie negatywnych emocji
  • Przećwiczą korzystanie z empatii wobec innych osób
  • Zdobędą wiedzę jak zachować się w trakcie ulegania intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym, by nie wpływały na pozostałe osoby

Chcesz wiedzieć więcej na temat tego szkolenia? Skontaktuj się z nami:

kontakt@mentalgym.pl
504 187 567
660 446 583

PODOBNE SZKOLENIA

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Wprowadzenie do inteligencji emocjonalnej
  • Wpływ Inteligencji Emocjonalnej na skuteczność w biznesie
  • Kompetencje Inteligencji Emocjonalnej – typologie wg Golemana, Mayer’a, Salovey’a
  • Autodiagnoza – kwestionariusz badający poziom Inteligencji Emocjonalnej i wytypowanie obszarów do rozwoju
  • Podstawy treningu – analiza sposobów rozwijania Inteligencji Emocjonalnej
2. ABCD emocji - samoświadomość emocjonalna
  • Świat emocji – bogactwo, z którego mało korzystamy
  • Czym są i jak powstają emocje?
  • Mózg emocjonalny i mózg racjonalny – jeden mózg, dwa systemy
  • Emocje i motywacja – koncepcje Gilberta i Yerkesa-Dodsona
  • Strategie wyzwalania emocji, które budują współpracę i zaufanie
  • Elementy treningu uważności
3. Zarządzanie emocjami – rozwijanie samokontroli
  • Strategie reakcji na emocje
  • Model ABCD – zarządzanie emocjami przez pracę z myślami
  • Racjonalne i nieracjonalne postrzeganie rzeczywistości w oparciu o techniki RTZ
  • Techniki szybkiej zmiany sposobu myślenia w trudnej sytuacji emocjonalnej
  • Nawyki emocjonalne i myślowe – rola nawyków w zarządzaniu emocjami
4. Empatia – inteligencja emocjonalna w relacjach
  • Nie rób byle czego, już lepiej stój i patrz – czym jest i czym nie jest empatia
  • Spojrzeć na sprawę z drugiej strony – ćwiczenie empatii, przyjmowania perspektywy i rozpoznawania potrzeb swoich i innych ludzi
  • Trening empatycznego słuchania
  • Zasady otwartej komunikacji – co blokuje komunikację, stopery komunikacyjne
  • Ćwiczenie spostrzegania bez ocen – oddzielanie faktów od wyobrażeń
5. Dobra komunikacja w zespole – narzędzia i strategie skutecznej komunikacji w zróżnicowanym zespole
  • Insight Discovery – jak zrozumieć siebie oraz dogadać się z tymi, których nie możesz zrozumieć
  • Wpływ typu osobowości na sposób podejmowania decyzji, styl komunikacji i działanie w obliczu stresu
  • Słowa mają moc – jak mówić, żeby zostać zrozumianym
  • 4 płaszczyzny słuchania – jak słuchać, żeby usłyszeć? Model komunikacyjny von Thuna i identyfikacja własnego sposobu odbierania informacji
  • Wpływ indywidualnej postawy, przekonań, uprzedzeń i stereotypów na komunikację
  • Bank dobrych praktyk w komunikacji zespołowej
6. Zarządzanie konfliktem – jak zapobiegać i kierować konfliktem w relacjach
  • Źródła powstawania konfliktów w organizacjach
  • Rodzaje konfliktów i ich dynamika – typologia Tomasza Moora
  • W środku konfliktu – gra szkoleniowa – obserwacja źródeł i etapów rozwoju konfliktu
  • Rola konfliktów – negatywne i pozytywne rezultaty konfliktu w organizacji
  • Prawa asertywności – jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi

METODY SZKOLENIOWE:

  • Praca w grupach
  • Burza mózgów i mind-mapping
  • Dyskusje
  • Kwestionariusze
  • Narzędzia coachingowe
  • Mini projekty
  • Gra szkoleniowa
  • Analiza fragmentów filmów video
  • Ćwiczenia indywidualne
  • Studium przypadków

CO OTRZYMASZ:

  • materiały do pracy
  • podręcznik Mental Gym z odpowiednimi narzędziami
  • szkolenie poprowadzone przez eksperta i doświadczonego trenera
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • follow-up – 30 dni mentoringu

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

  • Termin: do uzgodnienia

Zapewniamy kompetentną i kompleksową obsługę. Zależy nam na Państwa zadowoleniu, dlatego swoją wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie poświęcamy całkowicie, by spełnić Państwa wymagania. Gwarantujemy profesjonalną obsługę i indywidualne podejście. Jesteśmy do Państwa dyspozycji – pomożemy w dopasowaniu właściwej oferty oraz zapewnimy pełne wsparcie w organizacji całego projektu szkoleniowego. Czekamy na Państwa zapytania ofertowe, zamówienia oraz uwagi, opinie, pomysły i sugestie:

Małgorzata Henke

Katarzyna Ujek

Zorganizuj to szkolenie dla Twojego zespołu