Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem. A także po.

co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem

Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem. A także po.

Śniadanie jem zaraz po wstaniu, bo budzę się głodna, więc chwilę się zastanawiałam, czy aby na pewno warto kupić tą książkę ;). Warto. Laura Vanderkam, autorka „Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem” zrobiła dobrą robotę, analizując rozkład dnia wielu osób, które odnoszą sukcesy w pracy. Z tej analizy wynika, że poranki, a właściwie początki dnia (bo dla każdego poranek oznacza coś innego, dla mnie rano jest, jak robi się jasno 🙂 są szalenie ważne, ale nie oznacza to, że mamy zaczynać dzień od pracy. Poranki mamy zaczynać od rzeczy ważnych. I to mnie przekonało.

 

Wśród wskazówek, jak najlepiej zarządzać czasem, najbardziej spodobały mi się te:

 

1. Prawda jest trudna, ale tylko ona nas wyzwoli.

Jeśli masz czas na oglądanie telewizji, to masz również czas na czytanie. I na trenowanie. I na ugotowanie czegoś zdrowego. I na pisanie. I tak dalej. Prawdę można odkryć tylko poprzez dokładny monitoring swojego dnia. Weź kartkę papieru albo kalendarz i zapisuj w nim co pół godziny, czym się zajmujesz. To wymaga odwagi, bo może się okazać, że mimo iż jesteś przekonana, że na pracę poświęcasz 9 godzin dziennie, efektywnie pracujesz jedynie przez połowę tego czasu. Nie szkodzi, ważne, że już wiesz, gdzie podziewa się te kilka zagubionych godzin.

 

2. Zacznij od czegoś małego.

Wyrób nawyk. Jeśli czytacie tego bloga od jakiegoś czasu, to wiecie, że wierzymy w Mental Gym w dwie rzeczy: silną wolę i nawyki 😀

 

3. Na każdy dzień zaplanuj sobie coś przyjemnego.

„Życie jest lepsze, gdy masz powód, aby rano wstać z łóżka.” Dla mnie jest to zwykle po prostu kawa. Uwielbiam zapach i smak świeżo zmielonej i zaparzonej, aromatycznej arabiki. Więc rano wstaję, robię kawę i wracam z nią do łóżka na 20 minut, gdzie budzę się, pijąc kawę i czytając.

 

4. Rób jedną rzecz w danym momencie.

Wielozadaniowość dekoncentruje, pochłania więcej czasu, niż robienie kilku rzeczy po kolei. Męczy, bo próba skupienia się na kilku sprawach jest obciążająca. Jeśli masz nawyk sprawdzania poczty i odpisywania na wiadomości w trakcie pracy, spróbuj podzielić swój czas na blok odpowiadania na emaile i blok skupienia na pracy. Koncentrując się na jednym zadaniu przez 30 czy 60 minut możesz zrobić naprawdę dużo.

 

5. „Od czasu do czasu się wyłącz. Świat się nie zawali”.

Tak jest, sprawdziłam! (to może być nawet trochę rozczarowujące ;).

Jeśli jesteście ciekawi wszystkich wskazówek, których w książce „Co ludzie sukcesu robią przed śniadaniem” jest kilkadziesiąt, sięgnijcie po nią. Najlepiej przed śniadaniem. 

Życzę Ci radosnych poranków 🙂

 

Małgorzata Henke, trenerka mentalna

 


Brak komentarzy

Opublikuj komentarz: